PharmDr. Margit Slimáková

Moje nejlepší objevy roku 2017 (a třeba i tipy na dárky)

Jsem požitkářka, miluji skvělé věci, chutě a zážitky. O nejlepší objevy minulého roku se s vámi chci podělit. Berte je s nadsázkou, jde o moje osobní přiznání – co mě nadchlo, potěšilo, pobavilo, co mi poskytlo podněty k zamyšlení. Možná něco zaujme i vás, třeba vás inspiruji k sepsání svého vlastního seznamu. Pokud máte poznámky k uvedeným tipům nebo zkušenosti s nimi, uvítám je.

21. 11. 2017 Články 7 komentářů

Jak se stravovat při sportu?

Moje doporučení pro kvalitní stravování a volbu doplňků pro sportovce.

Video měsíce na  Margit.tv 25. 10. 2017

Jak si zajistit dost energie pro život?

V těle máme vlastní bojovníky proti stárnutí, jen je potřebujeme dostatečně podporovat. Jmenují se mitochondrie, jsou nezbytné pro zajištění energie na vše, co děláme, od dýchání až po pohyb a učení. Mitochondrie přeměňují jídlo, které sníme, a kyslík, který dýcháme, na energii.
Jejich omezená výkonnost znamená nedostatek energie, únavu, poruchy paměti a zrychlení stárnutí. Porucha jejich funkce je spojována s mnoha zdravotními potížemi včetně neurologické a svalové degenerace, nemocemi srdce a cév, obezitou a cukrovkou.

21. 9. 2017 Články 20 komentářů

Škodlivost soli není jednoznačně prokázaná

Sůl zůstává i nadále kontroverzním tématem. Většina lékařských a státních organizací doporučuje všem lidem její omezování, přestože rozsáhlé studie prospěšnost plošného omezení soli nepotvrzují a přestože je sodík esenciální mikroživinou.
Ti, kdo chtějí doporučení omezovat sůl ve stravě podložit fakty, mají smůlu. V současné době není prokázáno, že by snižování příjmu soli vedlo ke snížení nemocnosti či úmrtnosti, a to jak v případě kardiovaskulárních, tak všech ostatních chorob.

31. 8. 2017 Články, Studie 16 komentářů

Přirozená doporučení ve výživě dětí

V uplynulých letech někteří odborníci a výrobci jídla nekriticky vychvalovali umělou kojeneckou výživu a speciálních potraviny pro děti vůbec. Autority ve svém oboru rodičům radily, aby první příkrmy důkladně mixovali a zakládali je na zelenině, ovoci a obilných kaších. Všechno může být správně úplně naopak.
Mateřské mléko je jednoznačně mnohem prospěšnější než jakékoliv jeho náhrady. Zelenina, ovoce a kaše jsou primárně zdrojem sacharidů, které by bylo prospěšnější omezovat, a mnohé děti nepotřebují stravu mixovat ani být krmeny, ale mohou se stravovat samy a jíst celé potraviny.

20. 8. 2017 Články, Knihy 48 komentářů

Tloustneme z kalorií, nebo kvůli hormonům?

Tloustneme, protože se přejídáme kaloriemi, nebo proto, že jsme přejídáním se cukry nastavili hormony tak, aby ukládaly tuky? Příčin nadváhy a obezity je mnoho a u každého člověka se může jejich podíl různit. Z těch výživových příčin se aktuálně intenzivně řeší teorie kalorická a teorie hormonální. Proto přináším jejich vysvětlení.
Proč sama roky nedoporučuji počítat kalorie a proč upřednostňuji hormonální teorii obezity? Základním pravidlem zdravé výživy, které stále prosazuji, je upřednostňování kvality nad kvantitou.

31. 7. 2017 Články 28 komentářů

Archiv blogu