Co je to přerušovaný půst?

31. 1. 2018 Videa 16 komentářů

Naprostá většina z nás drží půst v noci, kdy spíme. Dobu, během které nejíme, je ale někdy vhodné prodloužit i přes den. Příliš časté stravování totiž může vést ke zdravotním problémům, jako je např. cukrovka. Dobrou prevencí těchto rizik může být právě metoda přerušovaného půstu, kterou popisuji v tomto videu.

Líbí se Vám tento článek? Doporučte jej ostatním.

Zdravé zprávy emailem

16 komentářů: “Co je to přerušovaný půst?”

  1. Zuzana napsal:

    Dobrý den,
    v některých textech o půstech jsem se dočetla, že pokud chceme nechat trávicí soustavu odpočinout, měli bychom pít pouze čistou vodu a že všechny ostatní nápoje (mám na mysli např. neslazené bylinkové čaje nebo i vodu s citronem) způsobují produkci trávicích enzymů atd. Nevím, jestli je to pravda, ale přemýšlím především o té kávě, myslíte, že je ok, když někdo jí dvě jídla denně (oběd a večeři) a dá si ráno na lačno kávu? Z videa jsem pochopila, že to je v pořádku. Děkuji za odpověď.

  2. Dobrý den, neslazené nápoje jako čaje, káva nebo voda s citronem, půst s ohledem na omezení uvolńování inzulinu nenarušují. Margit

  3. Mirka napsal:

    Dobrý deň, doporučujete tento postup aj pri kojení?Resp.ide nastaviť aj tak, aby sa to dalo skúsiť?

  4. Dobrý den, ne, v průběhu kojení nedoporučuji zkoušet žádné dietní režimy, Margit

  5. Ali napsal:

    Dobry den Margit, myslite ze to nie je vhodne ani ked kojim uz 1,8 r. dieta? Odporucate skor nevecerat alebo neranajkovat? Nie som si ista ci ziviny idu najprv mne alebo do mlieka. Problem je ze ked to skusam, rano o hodinu po vstani ma pochyti hrozny hlad a potom bolest zaludka z toho, neprejde ani ked pijem vodu, neviem ci je to kvoli kojeniu, potrebe zivin, alebo metabolizme/zvyku, hypoglykemii a neviem co je vhodne si dat…vecer tiez nevydrzim nejest cca od 5tej, som hladna potom o 8-9:-( Dakujem moc za odpoved.

  6. Ali napsal:

    Zabudla som dodať k predošlej správe, či je takto možné liečiť hyperinzulinémiu?

  7. Dobrý den, u takto většího dítěte už přerušovaný půst zkoušet můžete. Zásadní je, jak se budete cítit, přemáhání se smysl nemá, to raději zkuste nejdříve měnit poměry živin na talíři, ubírat sacharidy a přidávat bílkoviny a tuky. Margit

  8. ano, omezování sacharidů a počtu denních jídel pomáhá zlepšovat citlivost k inzulinu, m.

  9. Lenka napsal:

    Dobrý den, práve jsem zjistila, že se asi “pasu”. Při svých 167 cm mám sice 56 kg, což si myslím, že je v pořádku, hodně se hýbu a sportuji. Ale skutečně začínám den snídaní, pak 1, ale většinou dvě svačiny, oběd, zase 1 – 2 svačiny a večeře, mezitím sem tam něco ještě zobnu. Opravdu mám po těch dvou hodinách tak obrovský hlad a kručení v žaludku, že se to nedá vydržet, je to až fyzická bolest a někdy mi bývá až na zvracení. Při snahách dát si větší porci aby mi “déle” v žaludku vydržela, se cítím neskutečně přeplněná, mívám pálení žáhy apod., ale na hlad to vliv nemá, většinou se tak jako tak po těch dvou hodinách dostaví. Jak bych to mohla změnit? Děkuji Lenka

  10. Dobrý den Lenko, jestliže jste zdravá a vyhovuje vám častější jezení, není třeba násilně váš stravovací styl měnit. Margit

  11. Hana napsal:

    Dobrý den, mám dotaz – přerušovaný půst asi nevědomky dodržuji již rok, protože nesnídám, naposledy jím večeři kolem 19:00 hodiny a obědvám kolem 12:00 hodiny. Snažím se nejíst sacharidy, jen ty v zelenině, nic s cukrem, nepřejídám se….ale stejně nehubnu (nemám žádný pohyb) – jen 3x týdně asi 7 km procházka. Napadlo mě, že možná dělám chybu v tom, že ráno si dávám kávu se šlehačkou – to zřejmě naruší ten půst. Myslíte, že to dělám špatně a kávu si mám dát ráno bez šlehačky? Děkuji za odpověď a děkuji za vaše články!

  12. Dobrý den, šlehačka půst naručuje, ale jestliže jste zdravá a takto vám to vyhovuje, není nezbytné se jí zcela vzdávat. Margit

  13. Renáta Dočkalová napsal:

    Hezký den, začala jsem se stravovat dle Vašich doporučení (vše načteno a naposloucháno z vašeho webu), stabilně již měsíc držím přerušovaný půst..jím od 9 do 19 hodiny…ale neměla bych ten čas měnit? Střídat různě??,

  14. Dobrý den, ano, přirozené je občas z pravidel vybočit, Margit

  15. ANDREA napsal:

    Dobrý den,
    Co sport a půst? Pokud zkusím držet 2 nebo 3 dny v týdnu model 14/10, pak je tedy dobré naplánovat si trénink na dny bez půstu, že?
    Neumím si představit silový trénink ve dnech půstu, zejména pokud je v době kdy se nejí :-)
    Není tedy pravidlem mít půst každý týden striktně pouze např. středa a sobota ale může se to každý týden měnit, například právě dle plánovaných tréninků?
    Děkuji za odpověd.

  16. Dobrý den, každý si musí najít svůj režim – mohu jen doporučovat zkoušet. V případě, že půstem neřešíte zdravotní potže, je skvělý i jen 1 nebo 2x týdně a samozřejmě i nepravidelně. Margit

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *