PharmDr. Margit Slimáková

Kosmetika a úklid bez zdravotního rizika

I při střídmém použití pouhých deseti konvenčních přípravků denně na sebe aplikujeme až 150 ingrediencí. Přitom mnohé z čistících a zkrášlovacích přípravků obsahují zdraví škodlivé látky, potenciální karcinogeny anebo hormonální disruptory.
Používat konvenční kosmetiku a drogerii však není nezbytné, bezpečnější alternativy existují. Mnohé konvenční výrobky je dokonce možné nahradit přípravky z vlastní kuchyně. Co používám a doporučuji?

31. 1. 2016 Články 60 komentářů

Extrémní výživové směry

Výživové směry jako paleo, veganství nebo vitariánství, mají stále více příznivců. Jaká je jejich filozofie a je vhodné se jimi řídit?

Video měsíce na  Margit.tv 13. 1. 2016 9 komentářů

Účinná prevence a terapie cukrovky

Cukrovka druhého typu je typická civilizační nemoc. Je to zdravotní problém ke kterému se spolehlivě dopracujeme nezdravou stravou a sedavým způsobem života. S tím, jak stále více nezdravěji žijeme, logicky stoupá i počet postižených cukrovkou.
Pacient s nejlehčí formou diabetu stojí pojišťovnu 130 až 140 tisíc korun ročně a přitom primární prevence cukrovky je levná a jednoduchá. Nemoci lze ve většině případů předejít a je léčitelná.

25. 1. 2016 Články 11 komentářů

Jak sledovat plodnost bez pilulek?

Už v průběhu svých studií na střední zdravotní škole a farmaceutické fakultě jsem pochopila, že naprosto každý lék s sebou přináší i nežádoucí účinky. Rizika užívaní hormonální antikoncepce jsou obzvláště závažná.
Rozhodnutí proto bylo jasné: léky používat pouze v ohrožení života a vše ostatní přednostně řešit přirozenými cestami. Jaké jsou dnes možnosti pro přirozené sledování ženského cyklu?

21. 1. 2016 Články 15 komentářů

Proč jste hladoví a proč počítání kalorií nefunguje?

Co když přejídání není příčinou tloustnutí? Co když je to tloustnutí, co způsobuje přejídání? Čím více kalorií uložíme v tucích, tím méně jich putuje v krevním řečišti, kde mají uspokojovat různorodé požadavky těla.
Podíváme-li se na to z této perspektivy, jedná se problém jejich distribuce: máme tedy nadbytek kalorií, které se nacházejí na špatném místě. A v důsledku toho pak tělo potřebuje zvýšit příjem kalorií. Jsme tedy hladovější, čím jsme tlustší.

6. 1. 2016 Články 1 komentář

Když dietní neznamená zdravé

Proč tolik řešíme stravu? Proč se objevují stále nové a nové výživové trendy nebo doporučení? Jaká je optimální a dlouhodobě udržitelná cesta ke zdravému stravování? Kdybyste měla jmenovat jednu potravinu nebo jídlo, které náš trávící systém a tělo nejvíce zatěžují a kterému je dobré se vyhýbat? Jaký je nejvhodnější počet porcí, které by měl zdravý člověk během dne sníst a co si myslíte o dalších dietním pravidlu – žádné jídlo po 18. hodině? Jak je to s pitím a jak poznat svoji ideální váhu?
To vše a ještě mnohem více vysvětluji v odpovědích na spoustu bezva dotazů od Radky Šťávové v rozhovoru pro časopis Žlutý.

26. 12. 2015 Články 9 komentářů

Archiv blogu